Skip to content

Architektura 21szego wieku : Centralne wejście do Biblioteki Głównej w Helsinkach / Marc Anton Dahmen | Studio DMTW

1 miesiąc ago

809 words

Dzięki uprzejmości Marc Anton Dahmen | Studio DMTW Dążenie do zapewnienia miejsca spotkań dla informacji, wiedzy, umiejętności i historii, propozycja Marc Anton Dahmen | Studio DMTW w konkursie Centralnej Biblioteki w Helsinkach odzwierciedla kreatywność, innowacyjność i interakcje z mieszkańcami Helsinek.
W wyniku rzeźbiarskiej bryły budynku ich konstrukcja wywodzi się z utworzenia pionowego elementu cyrkulacji, łączącego budynek, przechodząc z jednej funkcji do drugiej w całym obszarze zbiórki.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
.Podjazd.
wyraża stopniowe połączenie pionowe między głównym lobby w kierunku zbiorów bibliotecznych.
Ten główny krążek potraja się jako wystawa biblioteczna wraz z przestrzeniami roboczymi i ścieżką.
Pierwsze połówki rampy zaczynają się od środka pierwszego piętra w kierunku drugiego piętra od strony parku budynku, natomiast drugie połówki łączą drugie piętro ze środkiem trzeciego piętra od strony ulicy.
Tworzy kilka atmosferycznych nastrojów od wybitnych funkcji wystawy po oazy i ścieżkę.
Co generuje możliwości interakcji społecznościowych dla pobliskich użytkowników i wizualne połączenie z tymi na różnych poziomach i różnych aktywnościach.
W rezultacie rampa staje się podstawą całej rzeźby budynku.
Dzięki uprzejmości Marc Anton Dahmen | Studio DMTW Kawiarnia może zostać przedłużona na zewnątrz do parku, wprowadzając panoramę miasta do wnętrza.
Ponadto pierwsze piętro pełni rolę piasty łączącej z resztą budynku poprzez windy bezpośrednio łączące się z wszystkimi piętrami.
Pierwsze piętro składa się głównie z 24-godzinnego i intensywnego ruchu ulicznego, co zapewnia łatwy dostęp i cyrkulację po godzinach.
Drugi i trzeci poziom składa się z obszaru zbiórki jako długi wąski pasek w centrum, otoczony pierścieniem obiegu wraz z pracowniami, studiami, programami i urządzeniami do nauki i ćwiczeń.
Najwyższe piętro zawiera funkcje pozabiblijne, takie jak udogodnienia dla personelu i funkcje zewnętrzne.
Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do tego poziomu bezpośrednio z pierwszego piętra za pomocą wind.
Z tarasu restauracji roztacza się widok na park i okoliczne budynki, a taras sauny wychodzi na ulicę.
Dzięki uprzejmości Marc Anton Dahmen | Studio DMTW Użytkownicy mogą rozpocząć przygodę z poziomu ulicy, przezroczysta fasada przyciąga widzów zarówno od strony ulicy, jak i parku, prowadząc ich do tętniącego życiem holu, który łączy się zarówno z kinem, jak iz salą wielofunkcyjną po obu stronach.
Budynek jest dostępny z trzech wejść, jeden w centrum budynku od strony ulicy i dwa od strony parku przez kino i kawiarnię.
Środek holu prowadzi do początku rampy, zaczynając od sceny i wystawy bibliotecznej, która przechodzi do innych różnorodnych funkcji.
W miarę przechodzenia ścieżki do obszaru zbierania użytkownicy uzyskują kilka połączeń wizualnych, np.
Z Żywym Laboratorium, co wywołuje ich ciekawość, która prowadzi ich dalej do budynku.
Dzięki uprzejmości Marc Anton Dahmen | Studio DMTW Strefa sceniczna i wystawowa jest widoczna z parku, a wspornikowe rampy po obu stronach działają jako schronienie dla chodnika i przezroczystej fasady poniżej.
Obszar kolekcji obejmuje funkcje interaktywne i prywatne według lokalizacji, im bardziej oddalony od rampy, tym jest ciszej.
Wszystkie interaktywne głośne funkcje są umieszczane w sąsiedztwie głównej trasy cyrkulacyjnej odpowiednio na każdym piętrze.
Użytkownicy mogą następnie wybrać ścieżkę z kolekcji do wybranego miejsca docelowego.
Celem jest stworzenie fizycznej przestrzeni, która łączy innowacyjne i edukacyjne miejsce zarówno dla pracy indywidualnej, jak i społecznej.
Wprowadzanie możliwości dla nowego środowiska pracy za pomocą różnych metod uczenia się.
Dzięki uprzejmości Marc Anton Dahmen | Studio DMTW Obszar kolekcji jest otoczony drugorzędnym typem fasady, która składa się z wąskich pionowych płetw, które odbijają światło pośrednie, aby rozjaśnić przestrzeń gromadzenia, jednocześnie zapobiegając uszkodzeniom kolekcji przed bezpośrednim nasłonecznieniem.
Dodatkowo w całym budynku dostępne są schody, schody ruchome i windy, które zapewniają szybsze połączenia między piętrami, czyniąc budynek dostępnym dla osób starszych i niepełnosprawnych, tworząc publiczną przestrzeń miejską otwartą dla wszystkich.
Projekt pozwala na opcjonalne połączenie parku na poziomie piwnicy, zmuszając mieszkańców do proaktywnego stylu życia.
Najwyższe piętro różni się elementem elewacji w kształcie litery U, składającym się z 1/3 okładziny i 2/3 szkliwionego szkła, aby zmniejszyć przezroczystość powierzchni biurowej w przeciwieństwie do reszty budynku.
sekcja Projekt rejestruje i wywołuje ciekawość, prowadząc użytkowników przez zachodzące na siebie funkcje budynku, zachowując wizualne i fizyczne połączenia z pionowymi poziomami i panoramą miasta.
Wjazd al
[więcej w: wzorcowanie przyrządów pomiarowych, ekrany bezszwowe, pale fundamentowe ]

Powiązane tematy z artykułem: ekrany bezszwowe pale fundamentowe wzorcowanie przyrządów pomiarowych